Eurovíziós kedvencek

Nem szoktam azért olyan nagyon követni ezeket az Eurovíziós dolgokat, a döntőt is csak olyan fél szemmel szoktam figyelni. És általában csak a döntő lemenetele után szoktam rákeresni bizonyos dalokra, amik úgy ahogy felkeltették a figyelmemet.
Előző évekből ilyen volt: Aliona Moon, Andrius Pojavis, Birgit, Dina Garipova, Eyþór Ingi Gunnlaugsson, Natália Kelly, Robin Stjernberg (tetszett még a Cascade és Marco Mengoni dala is, de őket alapból ismertem, így nem volt szükség rá, hogy felhívják magukra a figyelmem).

Most viszont valamilyen oknál fogva végigmentem a dalokon és videókon. És voltak nagyon kellemes meglepetések és annál nagyobb csalódások is.


A lista legelején (a listán nem az alapján sorakoznak a dalok, amennyire tetszenek, hanem ebben a sorrendben vannak fent az EDF honlapján) Aram, az örmény fiú "Not Alone" című száma szerepelt és mikor elkezdtem hallgatni a dalt, annyira nem ragadott meg, de ahogy beindult a nóta, már annál inkább. Szerintem szuper dal. Nem tudom, hogy megnyerheti e... mindenesetre engem megnyert. :)

***
A második kedvencem a litván Aarzemnieki "Cake to bake" című száma, ami első hallásra nagyon röhejes egy nóta és tényleg végigröhögtem az egészet, viszont nagyon fülbemászó egy dal és hát sikerült végül befurakodnia a szívembe. Azonban nem hinném, hogy lenne esélyük (vagy esélye, nem tudom, hogy egyéni vagy csapat...) megnyerni a versenyt. Mindenesetre egy jót fognak szórakozni a helyszínen az emberek az biztos, meg azok is, akik otthon hallgatják persze. :D

***
A harmadik a listámon az észt Tanja "Amazing" című dala. Ennél a dalnál inkább csak a végére éreztem valamit. A refrén nem rossz, de azért nem az igazi. Minden évben van egy ilyen és én kezdem őket nagyon unni. Mindenesetre tény, hogy azért hallgatható szám, de szerintem nem fog nyerni. Szóval olyan éppenhogy került fel a listámra, de azért ott van.

***
A negyedik a svéd Sanna Nielsen minő meglepetés. Ahogy elkezdtem hallgatni a dalt rögtön az jutott eszembe, hogy ez nagyon ismerős... Aztán a youtube kommentek között megtaláltam a választ, tényleg, nagyon hasonlít az eleje Miley Wrecking Ball-jára. Úgyhogy így már kapott is tőlem egy mínuszt, de azért marad a listán, mert jó a szám, de én biztos nem adnám neki az első helyet.

***
Ötödikek az orosz ikrek, vagyis a Tolmachevy Sisters a "Shine"-al. Nos, nem túl erős dal, és bizonyosan nem fogják megnyerni az Eurovíziót, viszont nagyon fülbemászó dal.

***
Hatodik Sebalter Svájcból a "Hunter of Stars"-al. Zseniális. Olyannyira beleszerettem és olyannyira fülbemászó, hogy az első hallgatás alatt már vele együtt énekeltem a refrént. :D Remélem, hogy jó helyen fog végezni, mert ezzel aztán lehet tarolni.

***
Hetedik a szlovén Tinkara Kovac és dala a "Round and Round". Bár ilyen dalt is sűrűn hallani a rádióban különböző előadóktól, de azért tetszik. Nem hiszem, hogy nyerhet, de nagy plusz pont amiért a saját nyelvén is énekel a dalban. És szép a fuvola rész is.

***
Nyolcadik Emma és a "La Mia Cittá"! Nagyon féltem ettől a küldjük-Emmát-az-Eurovízióra dologtól, de szerencsére kellemesen sikerült csalódnom. A szám valami őrületesen jó! És a videó is hozzá! Bár nem Emmának van a legtökéletesebb hangja, de mégis talán ez a 2. vagy 3. kedvencem az egész Eurovízióból idén. :) És annyira örülök, hogy olaszul énekli és még véletlenül sem angolul, mert a dal angolul nem jött volna ki ennyire jól úgy.

***
És akik ugyan nem kerültek fel a listámra, de azért kellemesen csalódtam bennük: Mei Finegold (Izrael) és dala a Same heart, a Firelight (Málta) és daluk a Coming Home, a Softengine (Finn) és daluk a Something Better és végül Conchita Wurst (Ausztria) és dala a Rise like a phoenix. (tudom, barmi röhejes a neve... :D tekintsetek el tőle, mert szuper hangja van amúgy)

És meg kell említenem a mi dalunkat is, vagyis Kállay-Saunders Andrást, mert szerintem nagyon klassz a dal és remélem, hogy jó helyezést fogunk elérni vele. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése