My music: a brit csodahangú

Teljesen oda vagyok James Arthur lemezéért. Oké, elég elvont lett az anyag, és nem is igazán az én stílusom, de mégis, imádom az összes dalt.
Az Impossible-t ugye nem kell bemutatnom. Ahogy a You're Nobody Till Somebody Loves You-t sem, hiszen állandóan adják a rádióban. De az összes többi dal is... wow. James különleges hangja ezekkel a különleges dalokkal ötvözve... nem is tudom mikor volt ilyen élményben részem.
Főleg a Recovery című dal során. Számomra kicsit nehezen értelmezhető, hogy mit akar a dallal elmondani az énekes, de így is csontig hatoló.
A Get Down egy tipikus szomorú dal, ami a halandóságról szól, a maga nagyon fülbemászó módján.
A Lie Down nem lesz a kedvenc dalom, de el kell ismernem, hogy őrült jó szám. A címéből talán sejthető, hogy igen, a szexről szól. Nem szarozik, csak belevág a közepébe. Nem akar házasságot, nem akar cuki összebújós éjszakákat, csak meg akar kapni.
A New Tattoo olyannyira belemászott a fejembe, hogy hihetetlen. Függője lettem. Ebben a számban nagyon eredeti módon írja körbe a szerelmet a szöveg. Úgy visellek, mint egy új tetoválást, a desing-t, a vágyat, és nem akarom eltüntetni.
A Roses ismét egy szerelmes nóta, egy duett méghozzá. James partnere Emeli Sandé, akinek tudjuk milyen fantasztikus hangja van, így sejthető, hogy a dal is fantasztikus. Az illata, mint a rózsáé, két fiatal szerető a tengeren, oly keserű és oly édes.
A Supposed című dalt én egy friendzone dalnak értelmeztem, abból kiindulva, hogy a dalban azt mondja "és most a barátod vagyok", aztán a refrénben azt énekli, hogy ezt az egészet akkor kellett volna neki elmondani, mikor még közel volt hozzá, így kellett volna tennie. De sosem voltam jó a versek értelmezésében, így lehet, hogy valami félrenéztem. Mindenesetre a refrént imádom. A zenei aláfestés elképesztő.
Suicide. Ó, a kedvenc számom. Túl sok lett számára az, hogy csak szeretett és szeretetet adott, de cserébe csak elvettek tőle és lassan, gyengéden halálba kergették. És ha bárki kérdezi, hogy hogyan halt meg, ne köntörfalazzon a lány, csak mondja ki, hogy ez bizony öngyilkosság volt. Szuper dal, de a mondanivalója kicsit sok nekem.
A This Is Love? című dalban a szerelem felfedezéséről van szó. Furcsa, új számára az érzés, amit érez és ezt kérdezi, hogy ez tényleg szerelem? És valakinek különleges kötődése lehet a fegyverekhez, mert itt is szóba kerülnek. "Te tartod a füstölgő pisztolyt, szóval célozz és lőj!"
A Certain Things szintén egy duett, mégpedig a Chasing Grace nevű formációval, akikről viszont nem tudok túl sokat. Egy srác és egy szőke lány alkotják, ez bizonyos, a google képtalálatok alapján. A dal szintén a szerelemről szól.
A Smoke Clouds ködös számomra, mint egy füstfelhő. A szövege nagyon költői és drámai. De még fejtegetnem kell. Ez van. Mindenesetre klassz kis akusztikus dal.
Flyin'... csodálkoztam is volna, ha egy ilyen dal nem kerül az albumra. Rövid, tömör, velős. James végigrappeli az egészet. Nagyon is bejövős.
Őszinte leszek az Emergency-vel kapcsolatban. Egyáltalán nem néztem a szöveget. De nem is érdekel, a szám állat. Imádom. A refrén belemászik a fejedbe és nem enged. Ennyi. Imádom.

1 megjegyzés:

  1. James Arthur dalait csak úgy lehet értelmezni, ha ismered eddigi élete minden momentumát. Mert minden szava - az elsőtől az utolsóig - igaz. Róla szól, ezért olyan megrázó. Egyébként ez volt az utolsó album, ahol hagyta, hogy nem csak saját, hanem mások által írt dalok is szerepeljenek rajta.

    VálaszTörlés