Egyszer volt hol nem volt Csodaországban: Bűnöztem

Oké, be kell ismernem, hogy vétkeztem. Igaz, hogy egy bejegyzéssel ezelőtt azt mondtam, hogy semmiképp nem fogom folytatni az "Egyszer volt hol nem volt Csodaországban"-t, de tegnap este nagyon unatkoztam és bárhogy gondolkodtam, nem jutott eszembe semmi jobb, fáradt is voltam... úgyhogy letöltöttem a sorozat eddig leadott 6 részét. Kövezzetek meg nyugodtan.
Akkor most elmondom, hogy az eddig látottak alapján mit gondolok a sorozatról. Ugye egy rész alapján nehéz azért megítélni egy műsort, de azért 6 rész után már talán menne. Nem vagyok túl jó az elemzéses dolgokban, de azért leírom az észrevételeimet, gondolataimat.

Még nincs vége! A teljes poszt megtekintéséhez olvass tovább! 


ALICE:

Ahogy sejtettem, az a tipikus idegesítő karakter... Próbál nagyon erősnek látszani és a készítők is ennek próbálják meg a karakterét megformálni, de szerintem egyáltalán nincs rendben a dolog. Ennyi erővel nem kellenének mellé társak, hiszen végigmegy ő a rögös úton egyedül is... No, meg értem én, hogy vissza akarja szerezni magának Cyrus-t, de azzal, hogy folyamatosan újabb és újabb próba elé állítja magát ahelyett, hogy egyenest elmenne a srácért és kiszabadítaná... Tudom, hogy az túl egyszerű lenne és unalmas. :D
Szegény nagyon nincs szerencséje a családjával. Az anyja meghalt szülés közben, az apjának évek kellettek, míg valahogy túltette magát rajta, aztán elkezdett eltünedezni a lánya... nem volt egyszerű neki az biztos. Aztán mikor úgymond végleg hazatér Alice, kiderül, hogy az apja újra nősült és van egy kislánya is. Alice nagyon megváltozott, jött az egész Csodaország mesével, nem tudott visszailleszkedni a normálisba, a szülei meg nem akarták, hogy a húga fejét megfertőzze a képzelgéseivel. De tényleg, mintha valami idegen lett volna a házában. Nem volt már szobája, a kanapén kellett aludni, ruhája sem volt (oké, sokat nőtt, de szerintem a mostohája ruhái rámentek volna... mindegy). Aztán házasságra akarták kényszeríteni, hogy majd attól jobban lesz. Nem akarta, ezért az apja ultimátumként megmondta neki, hogy vagy házasság vagy mehet Londonba az elmegyógyba. Ő meg inkább az intézetet választotta...
Ami azt illeti, nekem maga a színésznő sem tetszik. :/ De ez talán csak az én bolondságom, mindig is érzékeny voltam a női karakterekre (ugyanis az esetek 90%-ában igen csak mellé nyúlnak a sorozat készítők...).

WILL Scarlet, avagy Kör Bubi:

Will egy nagyon rejtélyes alak, de egyre többet megtudunk róla szerencsére. Egy összetört szívű tolvaj. Nagyon jól kitalált karakter ő szerintem, bár jobban kidolgozhatták volna. Egy csomószor csak úgy ott van Alice-szal, de úgy igazából nem csinál semmit. Szerintem inkább mint védelmező kellene, hogy megjelenjen, de eddig többet járatta a száját, mint lengette az ökleit... Oké, jó kis monológokat adnak neki (minden esetben arról, hogy milyen szörnyű érzés, ha összetörik az ember szívét...), ezt nem tagadhatom. De szeretném egy kicsit férfiasabbnak látni.
Az, hogy a Vörös Királynővel mi van köztük, az egy hatalmas megdöbbenés volt számomra, és igazán csodálkozom is. Sosem néztem volna ki ezt a fordulatot a sorozatból. És nagyon kíváncsi vagyok, hogy ennek a szálnak mi lesz a vége.

CYRUS:

A mi kis dzsinnünk. 6 részből 5-öt egy apró kalitkában töltött, mégis azt mondom, hogy ő a legnormálisabb karakter az egész sorozatból. Az első rész után azt hittem, hogy nagyon nyálas lesz a karaktere és majd úgy fog Alice-ra akaszkodni, mint egy csillár a plafonhoz, de úgy néz ki, nem így van és ez kellemes meglepetés. Kedvelem Cyrus-t, de alig várom, hogy a kalitkán kívül is mutasson végre valamit. És hát szívesen látnám többet, hiszen olyan cuki.

VÖRÖS KIRÁLYNŐ, avagy Anastasia:

Róla is nagyon sok minden derül ki. Először, hogy a valódi neve Anastasia és szegény családból származik. Nem Csodaország lakója eredetileg, ahogy Will sem, együtt mennek oda egy varázstükrön keresztül. Az ő karaktere kicsit engem Hamupipőkére emlékeztet. Az anyja nem engedi el, azt várta a lányától mikor megszülte, hogy majd királynő lesz belőle, vagy ha az nem, legalább egy gazdag palit szerez magának, de ő a szintén szegény Willel keveredett össze és ezért ultimátumot kap a lány. Ha elmegy és később mégis hazamegy, akkor cselédsors vár rá.
Nagyon nagyravágyó és amint lehetősége adódott, hogy kiléphessen a szegény sorból, mindennek hátat fordított, még szerelmének is.
Willel belógtak a király báljára, a király azonnal felfigyelt rá, de lebuktak, kidobták őket. Aztán Anastasia felveti az ötletet, hogy lopják el a koronaékszereket, menjenek vissza a világukba, adják el az ékszereket és éljenek szép életet. De a király rajtakapja a lányt. Végül mégsem börtönbe csukja, hanem megkéri a kezét és a lány habozás nélkül belemegy. Hihetetlen.
Nagyon érdekes, ahogy Will körül viselkedik. Még mindig... meg merem kockáztatni, hogy azt mondjam, még mindig szereti őt és mindent megtesz, hogy a fiút megszöktesse, csak Will makacs, és nem kér belőle.
Amúgy nem tudom hol találták ezt a lányt... jó színésznő, ez igaz, de mint Vörös Királynő... Inkább egy olyan színésznőt választottam, aki kicsit idősebbnek néz ki. Valamint nem adtam volna rá ennyire kihívó ruhákat, mert nagyon-nagyon sok az egész. Hozzájön még a hatalmas, telt szája, ami kicsit a kacsacsőr felé hajlik és számomra elég zavaró, de erről valószínűleg nem ő tehet, hanem a génjei... Mindegy, nekem túl kihívó a megjelenése.

JAFAR:
Még mindig nem értem, miért kellett az Alice sztorit összekutyulni az Aladdin-nal... de Jafar nem rossz karakter. Kellemesen gonosz, nagyon higgadt, és főleg ez tetszik benne. Mindig olyan nyugodt.
Róla is kiderül, hogy gyerekként az apja, a Szultán kidobja, mert fattyú gyermek. Elkerül egy kovácshoz, aki kegyetlenül bánik vele. Aztán találkozik a varázslónővel, aki befogadja és tanítja. Miután Jafar felnő és a nő szerint készen áll, megmutatja neki a dzsinnek könyvét, amiben egy hatalmas varázslat van, amit a nő szerint egyedül senki nem lenne képes irányítani, ezért Jafarral akarja megosztani. Ehhez a varázslathoz van szükség 3 dzsinnre. 2-t meg is szereznek és ezután kezdi Cyrus-t üldözni, hogy megszerezze őt is. Jafar is nagyon nagyravágyó, nem akar osztozkodni, ezért megöli a varázslónőt, elszívja az erejét.
A történetről pár szót.

A sorozat legnagyobb hibája, hogy semmit nem ismerünk. Folyton a múltban történtekről beszélnek, de azt már nem árulják el, hogy mi történt. A második, ami úristen, de idegesítő, hogy állandóan ide-oda ugrál a történet az időben. Hopp ide, hopp oda beszúrnak egy visszaemlékezést, a néző meg kapkodja a fejét. Nem jó ez így! Vagy kezdjék a legelején, hogy mindent értsünk, vagy hagyják ki, de akkor a flashback-eket is hagyják a csudába.
A számítógépes díszletek úgy néznek ki, mintha egy amatőr csinálta volna. Szörnyű munka.
Aztán ott van ez az egész két-történetet-összedolgoznak dolog. Mégis hogy a csudába találták ki, hogy az Alice Csodaországban-hoz hozzárakják az Aladdin-t? Ezen nagyon ki vagyok akadva. Szörnyű! Egyáltalán nem passzol össze a kettő, teljesen mások, ezt nem szabadott volna megcsinálniuk. Az Aladdin keleties hangulatát belerakni az Alice viktoriánus stílusába... röhej.

Szóval a sorozat sajnos több sebből is vérzik egyszerre... De hát ez van akkor, ha olyan témát, történetet dolgoznak fel, jelen esetben az Alice-t, ami már lerágott csont. Nagyon akarnak valami jót, valami újat kihozni belőle, de ezt már nem lehet tovább fokozni. Szerintem bele sem kellett volna fogniuk. Sorry.

Még egy apró megjegyzés: Utálom, hogy az ilyen típusú filmeknél, sorozatoknál olyan, mintha az egész országban 25 fős lenne a nép. Na ne már! Ez annyira zavar engem. Ott van egy hatalmas kastély, előtte meg 25 ember álldogál... nem csoda, hogy a Vörös Királynő képes még megtartani a hatalmát. És hol van a királynő hatalmas serege? Azért a korábbi Alice produkciókban népes kis csapat látható, itt meg nem. Beszélnek róla, hogy milyen sokan vannak, de hol rejtegeti őket a királynő? A pincében porosodnak? Használni sosem kell őket, mivel senki nem lázad... Kitudja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése