Napló: Kat-tun

A Kat-tun volt mindig is a kedvenc Johnny's-os bandám. Emlékszem még arra a napra, mikor először láttam és hallottam Kat-tun-t. A "Lips" volt az első videó, amit véletlenül találtam youtube-on. Szerelem volt első látásra és hallásra. Utána évekig nem tudtam leállni róluk, magamba szippantottam mindent, amit kiadtak, megnéztem minden filmet, sorozatot, amiben szerepeltek. De tényleg, egyik banda sem tudott rám akkora hatással lenni, mint ők. És bár hatalmas rajongója voltam a News-nak is, az a szerelem is eltörpülhetett Kaméék mellett. De aztán kezdett szétfoszlani a rózsaszín köd, megláttam, hogy mennyire szar életük van Johnny's-os előadóként, hogy mennyire be vannak börtönözve. És ez hatalmas hatással volt rájuk. A kezdeti nagy drukk, ami bennük volt elmúlt és látszott rajtuk, hogy a hátuk közepéig sem kívánják már az egészet. Persze kivéve talán Junno-t, rajta mindig látszott, hogy szívét-lelkét beleöli mindenbe, amit mondanak neki... De Jin látványosan leszarta az egészet. A koncert dvd-n is látszik, hogy mennyire nincs ott lelkileg, mennyire nem érdekli az előadás. Kame és Jin volt a nagy páros mindig, mindig ők álltak a középpontban, ő értük őrültek meg legjobban a rajongók, de már az a páros is felbomlott, le sem tagadhatták, hogy kezdenek tönkremenni. És az sem segített rajtuk, hogy egyre szarabb dalokat írtak nekik. Az első 3 évben fantasztikus dalokat kaptak, amik mindig is kedvenceim lesznek, sosem fogom elfelejteni a szövegeiket, annyira meghatározóak voltak. És hihetetlen, hogy 3 év alatt elmúlt a tűz, ami addig bennük égett. A 2009-es évben, mikor a One Drop és a Rescue kijött már nem voltak a régiek, a számok is rosszak voltak, a koreaográfiák is, a videók koncepciója is. Mert akkoriban jött be nagyon ez az elektronikus vonal, ami egyáltalán nem a Kat-tun stílusa, de mégis rájuk erőltették. Nem volt jó ötlet. Meg a videókban is a fényűzés, giccs volt előtérben. Blöeh. Bár minden még ez előtt, a White Xmas környékén romlott el... Akkor hirtelen akkora törés következett be a bandában, hogy tudtam, hogy nem lesz jó vége. Próbálkoztak, erőltették a dolgokat, hátha rendbe lehet hozni, de nem tudták. A Love yourself mint valami utolsó segélykiáltás, de ez sem tudta helyrehozni őket. És aztán bumm. Derült égből villámlás, Jin-t eltüntették a képből. Vagyis... szerintem akkor telt be nála végleg a pohár és döntött úgy, hogy leszarja a Johnny's-t, meg a durván szigorú szabályaikat és végre elkezdi élni a saját életét. Nem hibáztatom érte. Bár baromi dühös voltam rá. De most már persze megértem. Ha Johnny's-os vagy, akkor nem te irányítod a sorsodat, hanem ők döntenek róla. A családról meg feledkezz csak el nyugodtan, mert az sosem lesz. Hát... Jin lehet, hogy csúnyán pórul járt, hiszen a Johnny's elzárt előle minden kaput a zenei világ felé, de most már helyrejöttek látszólag a dolgai. Csinálja a zenéjét, és remélhetőleg boldog a családjával. Kaméék meg próbálkoztak tovább. A Going-gal bár sikerült valamiféle előrelépésre szert tenniük, az a kislemez ütős lett, imádom a számot. És az a szomorú helyzet... hogy ez volt az utolsó olyan daluk, ami tetszett. Bár a Change your world sem nevezhető szemétnek, de nem igazán az én műfajom. :/ Ahogy az Ultimate Wheels sem. Hallgattam őket egy darabig, de hamar meguntam őket és azután nem nagyon nézelődtem feléjük... Bár letöltöttem utána megjelent lemezüket, de sosem hallgattam meg. Azóta megjelent 7 kislemezük és egyiket sem hallottam. És tegnap pedig hidegzuhanyként ért a hír, miszerint még egy taggal kevesebben lettek. Koki-t is kivágták a bandából. Gondolom most nála telt be a pohár. Állítólag a szabályok sorozatos megszegése miatt távozott, és el is tudom ezt hinni, hiszen ő nem egy kisangyal. De pont ezért imádja őt minden Kat-tun rajongó! Ő volt a bohóc, a szexi, vadóc rapper, aki a koncerten a szólója közben végigmotorozta a Tokyo Dome-ot! Akinek a szólószámai tele vannak káromkodással, de ez senkit nem érdekel, mert ő Koki Tanaka. És mi imádjuk őt. :( És most már ő sincs... Ki fogja a rappet most őszintén helyette csinálni? Kame semmiképp, ő túl lágy hozzá, Junno meg még annyira sem, ő egy édes kis plüssmackó, akit az ember egész nap szorongatna. Ueda sem, ő túl feminin hozzá, a hangja sem jó raphez. Yuichi... Tudom, hogy ő szokott rappelni a számokban, és egész jó, de Kokinak van meg hozzá a hangja és a stílusa. Nem tudom mi lesz velük... Teljesen elvesztek. Előbb a News-ból távozott hirtelen 2 tag (bár ők szabad akaratból) és azóta is csak döglődnek, most meg a Kat-tun lett 4 tagú és félek, hogy nem tudják majd folytatni. Nem lesznek elég jók a dalok, nem veszik a lemezeiket és Johnny lecseréli őket valami új bandára... És ezek az új Johnny's bandák gázosak, komolyan. :(
2011 elejéig minden kislemezük platina lett, azóta csak egyszer érték ezt el. Egyre fogy az eladási számuk... Az első kislemezüket 2006-ban több, mint 1 millióan vették meg, a legutóbbit 147 ezren. A 2012-es lemezt csak 133 ezren, míg az első lemezt több, mint 700 ezren. Oké, tudom, válság van... De AKB48, meg a többi szutyok lánybandán ez mégsem látszik meg... grr...
A Going! lemez ott csücsül a lemezeim között és mindig emlékeztetni fog a szép időkre. Mikor még Tatta hitotsu no koi-t néztem, meg Yukan Club-ot és még volt Akame és arról álmodoztunk, hogy minél előbb Japánba megyünk egy Kat-tun koncertre...

hat bohóc örökké

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése