Olaszországi útinapló: Polignano a Mare

Először lássunk pár alap dolgot... :) 
Polignano (teljes nevén Polignano a Mare, ejtsd: polinyánó) Olaszország déli részén található, a pugliai régióban, az Adria partján. Hangulatos kisváros, kicsivel több, mint 16.000-as a lélekszáma.
És ha már ezeket tudjuk, akkor jöjjenek azok a dolgok, amiket nem írnak a wikipédián, hanem a saját két szememmel tapasztaltam meg!


Bari mellett, a Torre Canne nevű kis faluban voltam ugyebár, ami szintén a tengerparton található. Ezen a részen a tömegközlekedés nagyon elmaradott vagy egyáltalán nincs. A közeli nagyobb faluból, Fasano-ból indultam útra, mert ott volt a legközelebbi vasútállomás. Busz nincs, a vonattal viszont csak pozitív élményeim voltak. Az állomás kulturált, a jegyet automatából sikerült megvennem. A vonat időben jött és indult. Rövid utazás után aztán megérkeztem Polignanoba. A kisvárosról alig tudtam valamit, előtte gyorsan felkerestem az internetet, hogy mégse teljesen tudatlanul bolyongjak ott és kaptam szóban is segítséget, mit merre keressek. De az a helyzet, hogy semmi aggodalomra nem volt okom, nem lehet ott eltévedni.
Az állomásról kilépve rögtön a városban találod magad. Egy egyenes út vezet a belvárosba, a főútra, ami ottjártamkor éppen tele volt árusokkal. Ha letérsz erről az útról, akkor 100 méter után el is jutsz a tengerpartra. A parton hosszú, több kilométeres sétány terül el, ahonnan fantasztikus a kilátás a hullámzó tengerre, ha áthajolsz a korláton, akkor pedig láthatod a lábad alatt elhelyezkedő óriási sziklaszirteket, amik végig csipkézik a várost a tenger felől. Félelmetes, de lenyűgöző. A sétány végére érve láthatjuk meg a kis szigetet, ami külön áll a parttól, de szerintem simán át lehetne ott sétálni, a távolság elenyésző. A sziget aprócska, csupasz kő, a helyiek pedig egy nagy keresztet telepítettek rá. (lásd utolsó fotó)
De mivel tengerpart, itt is lennie kell strandnak! A beach két hatalmas sziklatömb között található, egy kis öböl. Nem túl nagy és elég sziklás, nem a legideálisabb, de a nyári forróságban mégis tökéletesen megfelelő a csobbanáshoz. A strandhoz egy hosszú lépcsősoron lehet lemenni. Ahogy haladsz egyre lejjebb, a lépcsősor átvezet a hatalmas kőből épült híd alatt. Pazar.
 Legfőbb látványossága a tenger a sziklaszirtekkel, de a városban is van pár dolog, amit érdemes megtekinteni, ha ott járunk. Ilyen a régi városkapu, az Arco Marchesale, amit nem nehéz eltéveszteni, mégis könnyű. A főúton található, a strandra levezető lépcsővel szemben.
Ami nagyon tetszik Olaszországban, hogy fejlődnek természetesen, ők is modernizálják magukat, mégis megadják a tiszteletet a hagyományoknak és tisztelik a régi műemlékeiket, nem úgy, mint más országokban, ahol ezek a dolgok elvesznek a rengeteg modern épület között.
Ez a kapu is ilyen, de szinte minden városban így volt, ahol jártam. Főleg délen.
További látnivalók: Palazzo del Governatore, Palazzo del Feudatario, Palazzo dell'Orologio, Abbazia di San Vito. Ezek közül kiemelném az Abbazia di San Vito-t, ami egy régi kolostor. Az épület nincs felújítva, megmaradt eredeti formájában. Ezt azonban nem sikerült megnéznem, bármennyire is szerettem volna, ugyanis a városon kívül található és nem találtuk elég biztonságosnak, hogy oda kisétáljak vagy kibicilizzek (mert eredetileg vittem volna magammal biciklit a kirándulásra, de így utólag azt mondom, hogy nem lett volna rá szükség, gyalogszerrel is tökéletesen bejárható a város pár óra alatt, beiktatva egy fagyizást, ahogy én is tettem ^^).
Amit mindenképp meg kell említeni Polignanoval kapcsolatban, az a Grotta Palazzese, ami egy barlang. A bejáratát lehet látni a parti sétányról, a belsejét pedig úgy lehet megnézni, ha befizetünk egy hajókirándulásra. :) Sajnos ezt is kihagytam, pedig igazán izgalmas lehet. Képek alapján csodás lehet a barlang.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése